25 lutego 2018

Niedzielne rozważania...:)



Bolesław Prus
Pluń na wszystko, co minęło: na własną boleść i na cudzą nikczemność... Wybierz sobie jakiś cel, jakikolwiek i zacznij nowe życie

 Lub:
Cień jest w każdym z nas.
I wszędzie, na każdym kroku, zawsze, gdy stajemy przed jakimś wyborem, musimy go zabić.

M- Lidia Kossakowska - Siewca Wiatru

******
Żeby współczuć, trzeba być samemu słabym i znać cierpienie; trzeba upaść, przewrócić się, trzeba umieć płakać.

*
Czasami gdy człowiek doświadcza gniewu, wszystko wydaje się oczywiste i proste. Gniew zaprowadza porządek, pokazuje świat w oczywistym skrócie, w gniewie powraca też dar jasności widzenia, o który trudno w innych stanach.
*
Czasem zwierząt jest zawsze teraźniejszość
Człowiek zaprzęga w swoje cierpienie czas. Cierpi z powodu przeszłości i rozciąga cierpienie w przyszłość. W ten sposób tworzy rozpacz.

*
 To, co mnie rani, wymazuję ze swoich map. Miejsca, w których się potknęłam, upadłam, w których mnie uderzono, dotknięto do żywego, gdzie zabolało, przestały na niej istnieć.
W ten sposób wymazałam kilka dużych miast i jedną prowincję.
:)też

 Olga Tokarczuk 

Te cytaty, można znaleźć w jej  książkach

Chciałam je zinterpretować po swojemu, dlatego dzisiaj mi odpowiadają. Płynę dzisiaj na fali refleksji. Troszkę głębszej, niż normalnie, każdego dnia. Poza tym lubię tę Panią :) dzisiaj miałam nastrój, by ją czytać.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz