5 stycznia 2013

Trzeba mi wielkiej wody...




Właściwie  nie tylko dzisiaj mogę się podpisać pod tymi wspaniałymi słowami
Agnieszki Osieckiej;
... I tylko taką mnie ścieżką poprowadź
gdzie śmieją się śmiechy w ciemności
 i gdzie muzyka gra, muzyka gra...
nie daj mi boże, broń boże spróbować
tak zwanej życiowej mądrości .. itd itd...
***
I to jest to ! - takie słowa mi na dzisiaj pasują.
p. Agnieszka dała mi  rano "magiczny powiew",
bo w czasie na pół jawie-pół śnie, miałam natychmiast ochotę przypomnieć sobie jej twórczy dorobek.
Swego czasu mówiono, że to sam Eurypides, największy satyryk starożytności, bezlitośnie wyszydzający przyziemne poczynania bogów, półbogów, bożków i ich natrętną metafizykę użytkową, po usłyszeniu jednej z piosenek p.Agnieszki, posłał jej okruch swojego satyrycznego natchnienia.  Trafił w samo serce ! Nieco starsi :)) doskonale pamiętają jej wspaniałe i wspaniale wyśpiewane teksty.

Ja chętnie na przykład przypomniałam sobie  jej jakże aktualny na dzisiejsze czasy, wiersz.
***  
 Róbmy coś...

Wyspiański to był jakby wieszcz,
więc kiedy poczuł twórczy dreszcz,
i choć słuchaczy było mało
to tak się w wieszczu odezwało:
"Róbmy coś, co by od nas zależało"

Róbmy coś, róbmy coś
co by zależało od nas -
nie mów: "dość", po co złość,
po co te podróże do dna?

Po co wciąż szukać  łat
w ulubionym krajobrazie
jeszcze nam ciepły wiatr
dmuchnie w żagle, drogę wskaże !

Po co ten w murze hak,
życie przydać ci się może,
jeszcze nam huknie ptak,
jeszcze nam zaszumi morze !

Nie mów : "pas", jeszcze czas
na wytworną rezygnację,
jeszcze masz w sobie gaz,
jeszcze możesz raz mieć rację!

Krzep i głoś, koś i znoś,
smutna mina jest niemodna,
róbmy coś, róbmy coś 
co by zależało od nas !

 Aż tu : "dość"! - wrzasnął gość
w nieodprasowanych spodniach,
"Niech mi ktoś wskaże coś
co by zależało od nas ! "
- Nie wiem co,
nie wiem jak,
ale coś tam chyba można!
Zróbmy coś,
żeby coś
zależało od nas
***
ps.  Wielka woda, mogłaby zmyć wszystko, co nie warte mej pamięci :))
między innymi  mowy polityków i tego typu złe wspomnienia.
 Mogłaby  być łaskawa jednak i pozwolić zobaczyć "spokojne wody"..
póki co, pewnie wolę śmiech w ciemnościach i niech muzyka gra....



 w końcu karnawał...
właściwie nie chcemy żeby nas zapraszano na "ich" "BAL"
ale oni puszczają wytartą  płytę i każą... tańczyć
 Aaaaaa  Ooooo !!!!!!!!!!
(dzięki p. Kozakiewicz)
Miłego dnia :)

12 komentarzy:

  1. A co cię tak ponosi i wody zachciewa
    jak jeszcze nie wiosna i golutkie drzewa
    a wody już nie długo skuje sroga zima
    i właśnie do tej wiosny, ten lud się tam utrzyma.
    Karnawał no to tańce, muzyka na ludowo
    różowe okulary i wszysko aż bajkowo
    a wody też zdradliwe, głębokie zimne tonie
    że czasem dobry pływak, a także on utonie.

    Wiersz mi się też spodobał bo tak mówi wiele.
    Pozdrowienia i miłego odpoczynku Włodek Wojak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tą wodą to przenośnia jak zapewne zauważyłeś:) Tak, "karnawał" właściwie trwa bez przerwy:) Wiersze, teksty pani Osieckiej, zawsze dużo mówią. Warto do niej powracać:) Miłego dnia Włodku :)

      Usuń
  2. Teksty Agnieszki Osieckiej są lekiem na każde zło, otulają, ogrzewają, uspokajają, że o radości nie wspomnę... - są jak woda - źródłem do milszego życia. Wielu ... artystów czerpało z tego źródełka dla dobra nas wszystkich.
    Wielka woda może być nie do opanowania, jak to z żywiołami bywa, ale taka to nawet zmyje i parszywości. Na dzisiejszy czas, mogłaby być receptą dla wielu "ubrudzonych" ludzi.
    A dla mnie, to kąpiel w wannie z .. i .. przenosi mnie w inny wymiar. O ile pamiętam Tobie też taka "woda" pasuje. I to na pewno spokojne wody są.
    W karnawale jednak najważniejsze są bale, tańce, stroje, muzyka. Jak ktoś nie tańczy, to można przesiedzieć przy oknie... Z, czy bez mojego udziału, to niech bale żyją nam .... Linki super, Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie jaga, dokładnie :)lubię powracać do jej tekstów. Pomyśl jak wielkiej wody trzeba, żeby tę "stajnię" zmyć z powierzchni ziemi ? Jasneee :)) póki co zupełnie wystarczy mi moja wanna. W lecie mam większy wybór. Jeśli chodzi o Bale, nieraz można trafić na kiepską "orkiestrę", abo to człowiek wi, gdzie popadnie? :))))))))))) Całusek :)

      Usuń

  3. Róbmy coś, róbmy coś
    co by zależało od nas -
    nie mów: "dość", po co złość,
    po co te podróże do dna?
    ------------

    To bardzo wymowne, chcesz wielkiej wody? chcesz zmyć co było?
    A wspomnienia??choć nie wszystkie wspomnienia są warte by o nich pamiętać :( jednak to nasza przeszłośc i nie nalezy "zmywać" bo co nam zostanie?

    milej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  4. No nie :))) nie wszystkie wspomnienia. Te przykre niech spływają z wielką wodą:))(po co je hodować?) Te słowa, (tekstu piosenki)należy "dwuznacznie" tłumaczyć :). Żaglówka po mieliźnie też nie popłynie... a wiatru w żagle trzeba od czasu do czasu złapać :)Ja zresztą zaznaczyłam na samym początku jaką ścieżką wolałabym iść,;)a osobiście wystarczy mi "mała woda" w mojej wannie:) Miłego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  5. No i niech mi ktoś powie, że Osiecka nie była jasnowidzem! Uwielbiam Jej teksty i mogłabym ich słuchać na okrągło. Byłoby dobrze gdyby wielka woda zmyła złe wspomnienia ale nie zawsze to możliwe.Nawet morze jak się cofa, to zostawia na plaży jakieś resztki. Serdeczności Alex.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ci tego nie powiem :)) była !:)Również uwielbiam. Wielka woda również pomocna gdy chce się wypłynąć:))(popłynąć)(spłynąć?):))Wszystko można z "wielką wodą" Miłego dnia... C.

      Usuń
  6. Czasami chciałoby się, aby wszystkie złe wspomnienia zmyła dokładnie woda. Nie jest to jednak możliwe, bo właśnie złe wspomnienia pozostają najdłużej.
    Teraz jest karnawał kojarzący się z pięknymi wspomnieniami i to trzeba pielęgnować:-)
    Bawmy się więc wesoło:-))) i niech muzyka gra:-)
    Buziaczki Alex:-*))) B & S

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, chciałabym chciaaała, :))Niewątpliwie woda to życie ale również wykorzystujemy ją według innych potrzeb.:)Wystarczy jak "w duszy gra" :)przynajmniej sama "dobieram" muzykę. Sezon karnawałowy raczej nie robi na mnie wrażenia:)ot, tak się porobiło:))) Buziolki:)

      Usuń
  7. Niezły pomysł, choć są różne recepty:
    http://www.youtube.com/watch?v=xDGXthY8UMw

    OdpowiedzUsuń
  8. :) FAJNA kapela :) nie kojarzę jej ze swoją pamięcią:)Dzięki:)

    OdpowiedzUsuń