30 listopada 2012

Uwolnij swój ogród od chwastów...



*
Uwolnij wściekłość, gniew !      
jak śmiech, są darami natury   
po to, byś  umysł oczyścić mógł
usłyszał radosny ptaków śpiew,
zanim wpadniesz w otchłań     
"wykopanej czarnej dziury"   

Nienawiść blokadą
plączą się drogi...  
        barwy szaro -czarne    
     świat zdaje się ubogi

   W potrzasku myśli
stajesz się  ptakiem
 uwięzionym w sieci...
  mniej,  niż robakiem   
                                                                                ***
Wydaje mi się,  że pielęgnowanie nienawiści do ludzi, czy do konkretnych osób, jest "ukłonem" dla pogardy.  Pogardy,  być  może nie uświadomionej... do samego siebie.?
Ludzie zdolni do nienawiści,  z zasady mają wypaczony obraz miłości.
Definiują  ją po swojemu według zasad, które sami ustalili tylko na swój użytek. To pełni
kompleksów, skrywanych sekretów, nie rozwiązanych spraw, nieszczęśliwi ludzie.

Żyją, jakby pomiędzy dwoma światami. W jednym, pragną kochać i być kochanymi
a w drugim, szukać wrogów i znajdować ich. Nie ważne, prawdziwych czy wyimaginowanych.   A wszystko to po to, by dać upust drugiem silnemu uczuciu...   nienawiści. 
Dlatego tak ważnejest, umieć  rozładować gniew czy wściekłość. Powiedzieć, czy nawet wykrzyczeć co nas zraniło,  co nam się nie podoba i zaczekać aż emocje opadną, by dojść do porozumienia.
 Rany się nie goją,  gdy są nieoczyszczone.
 Dochodzi do zakażenia całego organizmu. Wyzwalająca się   tzw. nienawiść, również zakaża. Czyni   spustoszenie. Zabija.(właściciela jej)
 Za wysokim murem, którym możesz się odgradzać, często jest  zaniedbany, pełen chwastów "Tajemniczy Ogród". Wystarczy znaleźć  klucz i otworzyć ukrytą wśród chaszczy furtkę.
Przywrócić jemu, dawne piękno. Wtedy ptaki w nim zaśpiewają a oczy pięknem kwiatów będą syciły. Tak, to wymaga pracy. Zawsze są wybory..,każdego dnia, każdej minuty, a nawet sekundy...

Trochę pracy, a jaki efekt:)

 Spokojne utworki można posłuchać i podumać:)

 Miłego weekendu, dla zaglądających..:)

 DODATEK :)psiapsiółka przypomniała, że to dzisiaj lanie wosku:)) ja jak zwykle
roztrzepana, a więc uzupełniam , bo trochę "czarów" na co dzień, nie zawadzi, hi, hi

Lanie wosku to zabawa
mały "dreszczyk" :) dobra sprawa
bo wyczytasz z swej" figurki"
czy twe życie... właśnie z górki :)
Dużo serca i miłości
no i Kasy pełne worki
a do tego dużo zdrowia
i przyjaciół zaufanych
no bo świat się różnie kręci
"lany czar" wyczekiwany :)))

Wszystkiego dobrego, Andrzejkowego!

16 komentarzy:

  1. Na andrzejkowy wieczór lania wosku i magii najlepsza jest Nora ze swoim intrygującym śpiewem . A może dołożysz jakiś lżejszy suplemencik na dziś. O chwastach później, .... czary mary, wosku lanie....niech się stanie. Buziak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) masz rację.ty wiesz ,że normalnie zapomniałam? czas przenosić się do lepszego świata ?:))) Jutro dam coś wesołego ")))Buziol :)

      Usuń
  2. Są tacy ludzie Alex, którzy nie mogą żyć bez uczucia nienawiści i wyimaginowanych wrogów.Karmią się tym uczuciem, choć nie przyjmują tego do wiadomości.Ich świat nie zna innych barw jak tylko czerń. W sercach i umysłach.
    Uwielbiam Norah Jones. Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fakt jest faktem, są :)) Jakie byłoby życie bez kontrastów ? Chociaż kontrasty akurat lubię w kolorach :)N J. słuchałam wczoraj i tak jakoś świat wydał mi się lepszy, pomimo tylu "różnorodności"Jednak zawsze powtarzam, naprawę jego zawsze trzeba zaczynać od siebie;))Buziole:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lania wosku wciąż się boję
    miałam kiedyś z tym przeboje
    wyszedł z wosku jakiś wąż
    i myślałam,że to mąż.
    Ten zaś wielce obrażony
    nie chciał kochać takiej żony
    co to w mężu widzi węża
    ale miłość w nim zwycięża.
    Bo z tym woskiem różnie bywa
    raz przegrywa raz wygrywa
    co ma począć białogłowa
    gdy na lanie nie gotowa?.

    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))))Ach ty żmijko:)męża wzięłaś za węża???

      Każdy mąż jest ciut "zwężony"
      gdy za bardzo słucha żony :))
      lecz gdy miłość w nim zwycięża
      dobrze mieć takiego "węża"
      No bo "żmijka " co innego
      pragnie władzy, ma coś z tego:)
      lanie wosku, lanie wody
      byle wciąż omijać "schody"
      to dla dwojga dobrze wróży
      czas małżeństwa, czas podróży :))
      a gdzie stacja, gdzie przystanek
      zwykle pokazuje ranek :)))

      Serdeczności :)))

      Usuń
  5. No nie ..., jak Ci się udało taką piosenkę- perełkę andrzejkową znaleźć. Jestem pełna podziwu ...i bardzooo rozweselona - delikatnie rzecz ujmując. Jeszcze długo będę się chichrać tego wieczoru. Wreszcie mogę powiedzieć – Andrzejki rozpoczęte. Po pierwszym "polewaniu woskiem" uruchomiłam wszystkie "komórki wyobraźni" coby wyklarować dobrą wróżbę . Myślę że ten krążek trochę ponadgryzany – to ta dobra moneta - czyli kasa co trochę przeleżała w ziemi i się troszkę uszkodziła, a teraz zasili moje konto ..., bo worki to chyba wyszły z mody. Oczywiście będę próbować jeszcze , bo ten dreszczyk jak piszesz to całkiem fajna sprawa i zabawa. Życzenia też pięknie ujęte. Udanego wieczoru , wesołej zabawy i spełnionych dobrych wróżb. Dziękuję !!!!Jest tak jak ma być w Andrzejki..buźka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało się :)) druga psiapsiółka mi pomogła:)) wie, że nie mieszczę na zamówienie w głowie tego, co potrzebuje na ten moment:) Fajnie, że ci dopasowałam :)) Karnie się dostosowałam:) Jak zabawa to zabawa :)))

      Usuń
  6. Przyznaje się do winy.... Jak magia i wróżby, to i marzenia.. Kto by nie chciał być pięknym ,młodym, i bogatym... To jak skreślić te nie do " wykonania" ...No to worek z kasą "jak nic mój " , tylko czekać jak spadnie ..
    Oj !! chyba winko za mocne, albo wyobraźnia wybujała...Wieczór magiczny wiele może....nie tylko dla mnie. Jakoś tak mnie naszło ... Juto będzie lepszy dzień..

    OdpowiedzUsuń
  7. WIECZÓR magiczny,
    winko buzuje
    kto nie zna "klimatu"
    ten nic nie czuje
    chwila radości
    chwila zwątpienia
    obie te chwile
    dziś do pogodzenia :)))
    A NIE ??? :))
    ?:)RANO wodę z cytrynką proponuje :))
    Buziolki:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Serwus Oleńko.

    Minęły już czasy
    gdy huczne zabawy
    lecz czy żałować
    jak nie ma sprawy

    Trzeba się cieszyć
    tym co czas daje
    dziś bawią się inni
    i kultywują zwyczaje.

    Ładnie dobierasz te utwory do tematu
    Miłego wypoczynku i buziak na dodatek Włodek Wojak

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj, :)wszystko kiedyś mija..
    czas nie próżnuje
    ktoś inny pości
    a ktoś ucztuje

    ja pewnie cofam się"tfurczo" :)))
    Miłego dnia Włodku całusek:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam uczucia nienawiści więc nie mam co oczyszczać, nie znosze az do bolu kaczynszczyzny, ale to co innego niż nienawiśc, bo chyba aby kogos nienawidziec musialby nam wyrządzić ogromną krzywdę, ale...lepiej takim kimś pogardzić niż podsycać w sobie jakieś paskudne uczucie ktore do niczego pozytywnego nie prowadi.
    widzę ze Andrzejki spędziliscie na wesoło, dla mnie to juz przeszlosc, za stara jestem na takie bzdury, ale cieszę sie jezeli komuś to jeszcze sprawia radośc
    milego wieczorku i milej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  11. :)))Ja tez nie znoszę kaczyńszczyzny i wielu polityków, że nie wspomnę o "tatusiu" :)) ale to nie jest nienawiść tylko wściekłość :))a może jednak gorzki"absmak" ? coś koło tego. Ci panowie nie psują mi humoru , raczej wywołują nooo..różne odruchy niekontrolowane:) j a nie lałam żadnego wosku :) wyrosłam z tego wzdłuż i w szerz :)) imieniny obchodziłam ANDRZEJKOWE, ale to było dawno:) Dodatek dałam specjalnie dla mojej przyjaciółki:) szanuję inne zwyczaje i tradycje .:) Pozdrawiam Elizo i miłego wieczorku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Każda tradycja jest dobra, jeżeli się ją kultywuje w miłym towarzystwie. Kiedyś to była fajna zabawa, ale to było ... kiedyś:-)))
    Dużo radości i buziaczki:-***) B & S

    OdpowiedzUsuń
  13. :)Dokładnie jest jak piszesz. ech, to kieedyś, to były zabawy prawda ?? ludzie mieli w sobie tyle radości ...:)Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń