21 września 2012

Jesień panie, Jesień !



   Już nadchodzi,  już ją czuję
 w nosie kręci, prycham zgrabnie
więc "kropelki" mi się marzą
co by mnie wzmocniły ładnie
:-))))

Więc wybieram w tej apteczce
anyżowe czy śliwkowe?
te z orzecha czy te z wiśni
jakie one kolorowe ?!

 Ślinotoku już dostaję
pewnie się gorączka wzmaga
by decyzje podjąć szybko
dobra rada jest sąsiada 
:-))))

Sąsiad  dał swe wspomaganie
mało kapci swych nie zgubił
 czas rozpocząć degustację
wieczór się  zaczyna długi
 :-)
                       

14 komentarzy:

  1. Witaj Oleńko na nowym blogu:-) Masz rację tutaj jest dużo wygodniej, chociaż nie radzę sobie jeszcze z dodatkami;-) Życzymy zdrówka a specyfików szukaj w barku:-)))B & S

    OdpowiedzUsuń
  2. WITAJCIE :)) też muszę się zaadaptować lepiej, by swobodnie się poruszać :) W jakim barku ?!:)) toż to świetna domowa "apteczka" :))kroplomierz, tez niczego sobie:)Ja jestem zdrowa :)) zawsze :) Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wczoraj zrobilam szarlotkę wg przepisu Basieńki, bo sam przepis na jablka to pestka, ale receptura Basi na ciasto to p y c h o t a :) Dziś widziałam prawdziwie jesienny zachód słońca, niespotykany. Basi ciasto to niebo w gębie, a ten zachód to był Eden dla oczu. A Tobie życze po staropolsku "oby nam się":)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eluniu:-*) ja też częściej teraz robię tę szarlotkę:-) Cieszę się, że tak Ci smakuje:-)))Buziaczki również dla autorki bloga Oleńki:-*) :-*) Barbara

      Usuń
    2. I to jest to ! co wspomaga jesienne skłonności do chorób, plus herbatka z kropelkami ... często robię takie ciasto, u mnie prawie same jabłka :))Serdeczności :)

      Usuń
    3. Basieńko, to nie daj się prosić tylko daj nam swój sprawdzony przepis :)) wiesz, że obniżenie nastroju na jesień jest niby naturalne..ale nie zaszkodzi go wspomóc czymś extra :)) Buziolki i z góry dziękuje :))

      Usuń
  4. Bo ten sąsiad wie co robi
    gdy zapasy swe sposobi
    co tam kropla, szklanki trzeba
    wtedy człowiek w progu nieba.
    I nie straszny mu katarek
    niech się schowa w zakamarek
    wspomaganie piękna sprawa
    dobry humor i zabawa.
    Serdeczności Alex

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry sąsiad, dobra sprawa
    te zapasy,degustacje
    i jesienny czar rozmowy
    zapobiegasz, w tym masz rację.

    Miłego dnia, przy kawce :) B.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkich w koło tak wymiata
    czy to zwiny tej jesieni
    tylko ja tak w jednym miejscu
    czekam - może Onet coś sam zmieni.

    Bo na starość moja droga
    korzeń stary więc pruchnieje
    gdy próbujesz go przesadzić
    jeszcze gorzej z nim się dzieje.

    Te kropelki kolorowe
    smaczne, dobre, samo zdrowie
    nawet ten co nie choruje
    złego słowa tu nie powie.

    Oleńko miłego wypoczynku jesiennego Wojak Włodek

    OdpowiedzUsuń
  7. Możesz czekać, możesz działać :))
    lecz "starości " nie daj cieszyć
    a korniki ci pomogą
    do nowego będą spieszyć :))))

    Tobie również Włodku zdrowia i
    kropelkowych degustacji. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne, kolorowo, z humorem i w nowym opakowaniu przyszła dziś jesień do Ciebie. Żadnej chmurki, szarugi ani snujących się dymów nad polami jeszcze nie widać. Nastrój baaaardzo radosny i z "takimi " perspektywami na dziś i pewnie jeszcze na niejeden "zakatarzony" wieczór. Z taką apteczka jak Twoja to kurację koniecznie trzeba zacząć. Podobno profilaktyka się sprawdza, a że sąsiadowi też pasuje ,to mnie nie dziwi
    Jesień ze swoim pięknem przyjdzie nam pokochać też , ale to dopiero będzie.
    Ładnie tu u Ciebie na nowej stronie, może ze dwa złote lub słoneczne jesienne liście bym dorzuciła, bo ja kocham słoneczko. Myślę, że to Twoja pierwsza kolorystyczna odsłona, przyjazna i miła dla oka.
    Miłego, pogodnego dzionka i dobrego humorku życzy Jaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki,ale jestem zakręcona ;)) dopiero teraz zauważyłam,że nie odpisałam:)Tez polubiłam nowy Blog:) pasuje mi wideo, bez wychodzenia z bloga i od razu mogę przetestować. Na Onecie naklikałam się mnóstwo :)Tiaaaa, apteczka jak dobrze zaopatrzona to nie groźne mrozy :))),ze nie wspomne o katarku :) Mam nadzieję, ze twoja też " zaopatrzona "słusznie " Buziolki.:)

      Usuń
  9. SZARLOTKA BASIEŃKI:

    Składniki:
    30 dag mąki pszennej
    10 dag cukru
    12,5 dag margaryny
    1 żółtko
    1 jajko całe
    łyżeczkę (niekopiatą) proszku do pieczenia
    Cukier waniliowy (gdyby był, to lepiej cynamonowy)
    skórka starta z cytryny (trochę)
    cynamon w proszku

    ----------------------- . ---------------------------

    Te składniki wymieszać (bez cynamonu w proszku) i podzielić na dwie części

    Jedną część wyłożyć na blachę a na to dać:
    1 kg, lub więcej jabłek utartych na grubej tarce i posypać cynamonem zmieszanym z cukrem

    Wszystko przykryć pozostałą częścią ciasta.
    Piec około 45 minut w temperaturze 170 st.

    Czasami, w zależności od pieca, można trochę (10 minut) podpiec sam dół a później nałożyć jabłka itd.

    Po upieczeniu posypać przesianym przez sitko cukrem pudrem i gorące podzielić na kawałki.

    Smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. :)) No cudownie, że pofatygowałaś się :)kiedyś pamiętam piekłam taką z przykrywką:) teraz przykrywam kruszonką:)))lub pianą z białka. Dzięki Elizo, buziole za wykonaną pracę w czynie społecznym:))

    OdpowiedzUsuń