30 marca 2024

Fortuna, szczęście, los...kołem się toczy

 Jestem dzisiaj sama w domu. Mam czas zebrać myśli, poukładać w rozsądne wiązki. Wiem, dla katolików to dzisiaj''wielka sobota'' Jutro wielkie '' zmartwychwstanie Jezusa'' Dla ateistów, to odpoczynek od pracy. Dla innych jeszcze coś. Nie chcę wgłębiać się ''głębiej''w ten tradycyjny czas. 

Zaglądający do mnie, znają mój pogląd na duchowe sprawy. KK.wraz z naukami, jest dla mnie nie do przyjęcia.Bo niczego dobrego On nie naucza i nie  jest w stanie nauczyć.  O ''Bogu''czyli o pojmowaniu ''miłości'' każdy decyduje tak, jak ją pojmuje. Nie można siłą, strachem jej ''wywołać'' PROSTE. Dla rozsądnych ludzi manipulacja jest i powinna być śmieszna, żałosna.

Ja czuję, że chcę być wolna w swoich decyzjach. Tej wolności nie odmawiam nikomu. SERIO.

 

Zastanawiałam się, jaką notkę dać dzisiaj. Nie wiem przecież kto do mnie zagląda. Nie chcę nikogo obrażać i niczego narzucać.   Polityka na te dni, nie będzie pewnie dobrą ''rozrywką''  Tak sobie myślę?😋

 Więc dobrych dni a nawet momentów, dla zaglądających, samotnych , chorych, opuszczonych, skrzywdzonych. Uwierzcie, was szczególnie mam w sercu.Pomyślności! Każdy ma swoją gwiazdkę w której los jest zapisany. SERIO. W każdym razie, w dobrym człowieku, nie ma miejsca na zło. A W ZŁYM, nie ma miejsca na dobro...Staraj się być dobrym człowiekiem. Dobro cię otoczy...Po prostu...


A TERAZ  proszę słuchawki i  jedziemy w pełny ''odlot'' Serio, musi być stereo i głośno..o, la la. uf! - słuchałam z wami 5 razy do pełni...Emeryci górą! potrafią słuchać, nie tylko młodzi, prawda?😀Ta orkiestra, wykonanie, cudo ! po prostu, cudowne...zamknąć oczy i włączyć wyobraźnię...

niżej tekst po polsku, zakładam, że dla moich ''zaglądaczy''  zrozumiały...💓

******************

O fortuno niczym księżyc
nieustannie zmienna,
ciągle wzrastasz lub malejesz;
Naturo nienawistna
zrazu gnębisz po czym koisz,
jakże kapryśna;
ubóstwo, zali potęga
jako lód topnieje.

Fatum potworne i próżne,
kołem obraca złośliwie,
dostatku jałowe, stale wyblakłe,
niczym cień skryte!
Takoż mnie nękasz,
gwoli przygrywać
na gołym mym grzbiecie
w swej nikczemności.

Los, w zdrowiu i w mocy,
wbrew mnie teraz,
odmieniasz przymioty
wraz przywarami zatracasz.
Zawżdy w służbie.
Przeto w tej godzinie,
niezwłocznie
targa serca drżące struny;
To me przeznaczenie smaga tęgo,

WSZYSCY ŁKAJCIE ZE MNĄ!

 

Nie tylko fortuna kołem się toczy...Szczęście także... choć nie ma na niego reguły ani recepty...

💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💝💝💝💓💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz