29 marca 2015

O jedną małpę za dużo ?:))))

Starożytna mądrość trzech małpek -wywodzi się z kodeksu postępowania z 2500r. p.n.e.,    stosowanego przez wiele cywilizacji na wysokim szczeblu rozwoju, np. w Chinach, Indiach, Japonii i w innych krajach. Wyznawało ją wielu znamienitych myślicieli, w tym Konfucjusz.
1.NIE PATRZ NA ZŁO 2.NIE SŁUCHAJ ZŁA 3. NIE MÓW ZŁEGO" 4. ?
Wprawdzie istniała wcześniej czwarta małpka, która symbolizowała niezgodę na czynienie zła. Z ikonografii szintoistycznej zniknęła w początkach XVII wieku. Za czyją namową? wydawać by się mogło, że była najważniejsza.

Obrazek
Skoro zanikła w XVII wieku, to w XXI w. (całkiem niedawno) ktoś postanowił wypełnić tę lukę.
tylko gest, jakby nieco się różni:)))


 Mam podejrzenie, że to KK. dodał ją ku przestrodze.:) Pokuta dla siebie?
A może to tylko dla "owieczek"? Tak dla lepszej głębi... zrozumienia?  To znaczy może przestrzegania np....hm, postu?:))))
Być może i tak też, że dodano ją po kilku dniach kampanii p. Dudy?:))) bo ta trzecia była zbyt delikatna?:) uffff ! a to  se ćwieka zabiłam na niedzielę, hi, hi, hi, że też musiałam zobaczyć tę najnowszą wersję dzisiaj. Tak czy siak, na pewno ma też swoje "filozoficzne przesłanie":)))))jak pozostałe trzy.
*****
A póki co, ta pani może sobie wyśpiewać 
 swoją filozofię. Jej wolno:) (między innymi)...

"mam tylko jedną filozofię, być akceptowaną taką,... jaką jestem "


Sam widzisz Duda, ty akurat nie możesz się pod nią podpiąć. Zabieraj tą swoją małpę i zniknij nam, myślącym, z oczu... a kyyyyysz!

Miłej niedzieli :) 
a będzie taką, gdy każdy dobierze sobie "własną"małpkę.Taką jaką chce i kiedy chce.Bo czasami warto skorzystać z każdej  dobrej
....podpowiedzi :))))) (dla spokoju i zdrowia)
  i do potupania :)i pogwizdania...



o 18 ej -zapraszam na Operę:)dni mi się coś pomyliły...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz